Wednesday, July 27, 2011

Tentang Warna..


"Siapa di sini suka warna coklat?", pertanyaan Puan Rehanah, pensyarah komunikasi kesihatan yang aku gemari disambut dengan kesunyian ruang dewan kuliah.

Aku mengangkat tangan. Apa? Aku seorang kah?

Puan Rehanah tersenyum seraya berkata, " Saya pun suka warna coklat".

Aku tersenyum jua. Suka.

Warna boleh dikatakan amat berkait rapat dengan personaliti seseorang. Tidak wajib betul dan tidak harus tidak (bak kata Dr Tuah Hj Iskandar).

Apakah personaliti warna coklat?..hemm..macam betul jugak..hehe

Brown: A Brown person has stamina and patience, tending to be very solid and substantial, conscientious, dependable, steady and conservative. Browns are not impulsive, and may be inarticulate and tactless but they love responsibility and are reliable and kindly. If you chose Brown, watch out for a tendency to be obstinate and inflexible.

Read more: http://www.care2.com/greenliving/favorite-color-personality.html#ixzz1TJgqF0dV

Kalau sesiapa yang lalu depan, pakai baju warna coklat mesti nak tegur. Maka disusuli ayat seterusnya, " Cantik Baju Ni"..:-).kerana apa? sebab awak pakai baju warna coklat.hihi


No comments: